دانلود رمان جدید عاشقانه | دانلود رمان زیبا

دانلود رمان , دانلود رمان عاشقانه , دانلود رمان جدید , دانلود رمان ایرانی , دانلود رمان های عاشقانه طنز و زیبا و جدید خنده دار رمان کلکلی

دانلود رمان جدید عاشقانه | دانلود رمان زیبا

دانلود رمان , دانلود رمان عاشقانه , دانلود رمان جدید , دانلود رمان ایرانی , دانلود رمان های عاشقانه طنز و زیبا و جدید خنده دار رمان کلکلی

  • ۰
  • ۰

رمان بدون سانسور ، بدون سانسور !

بررسی رمان های بدون سانسور !

 

رمان بدون سانسور

 

رمان بدون سانسور - رمان صحنه دار

عبارت بالا یکی از بیشترین کلماتی هست که بین کلمات مرتبط با رمان و کتاب جست و جو میشه .

در این پست از رمان فوریو سعی کردیم دلایل جست و جو “چند هزار” مرتبه در روز این عبارت رو مورد بررسی قرار بدیم

شاید اگه خیلی خوشبینانه بخوایم نگاه کنیم ، احتمالا دوستان دوستدار ادبیات به دنبال رمان هایی سیاسی اجتماعی خاصی هستن که احتمال میدن ممکنه برخی مباحث کتاب مورد نظرشون سانسور شده باشه و برای همین با چسبوندن “بدون سانسور” به اخر رمان مورد نظرشون ریسک خوندن رمان سانسوری رو به حداقل برسونن .

اما متاسفانه مثال خوشبینانه بالا صرفا مثاله و دلیل گشتن به دنبال رمان بدون سانسور مثال بالا نیست .

تو این چند سالی که بازار رمان های تایپی و اینترنتی خیلی داغ بوده یه سری مطالب با پیشبند رمان در اینترنت منتشر شد که واقعا برای گشتن به دنبال اون مباحث چسبوندن عبارت بدون سانسور توی سرچ گوگل لازمه .

دوستانی که سعی کردن ضعف نوشتنشون رو با پرداختن به موضوعات جنسی یا مباحث خصوصی روابط عاشقانه بپوشونن و خیلی فاحش خواننده رو با چنین مسائلی آشنا کنن.

استدلال خیلی جالبی که این دوستان نویسنده (نما) در برابر انتقاداتی که به سبک نوشتنشون میشه دارن ، اینه که تو جامعه فعلی ما کمتر کسی پیدا میشه که با این مسائل آشنا نباشه و نویسنده صرفا سعی کرده احساساتشو به قلم تزریق کنه و از ته دلش بنویسه :| !!

شاید مسخره ترین وجه تشابه رمان های این مدلی روابط فوق العاده بچه گانه و غیر منطقی (و شاید مسخره) که بین دو نقش اصلی داستان به وجود میاد باشه که کل داستان حول این رابطه میچرخه که نویسنده اسم این رابطه رو با اعتماد به نفس کامل گذاشته عشق :) !!

متاسفانه چنین رمان هایی داخل تلگرام در قالب کانال به راحتی قابل دسترس کاربران است و نویسنده نماهای عزیزمون در این زمینه کم نزاشتن !

بپردازیم به یک نمونه از محصولات این دوستان :)

هفت دختر دانشجو فوق العاده شیطون و به طرز عجیبی زیبا در حالی که در به در تو مشاور املاک های سطح شهر به دنبال خونه دانشجویی هستن با هفت پسر مدل اروپایی رو به رو میشن که خیلی خیلی اتفاقی اونا هم به دنبال خونه هستن (که از بد ماجرا اونا هم مشکلشون مجرد بودنه و در اون شهری که اینا دانشجو هستن خونه به مجرد نمیدن :| دانشجو که اصلا حرفشو نزن) رو به رو میشن :|

اونجاست که آیکیو و خلاقیت بالای نویسنده وارد عمل میشه و خواننده رو به وجد میاره :| درست حدس زدید اون هفت دختر شیطون و خوشگل با اون هفت پسر با کلاس و مدل ازدواج میکنن (شاید باورتون نشه اما تنها دلیل ازدواج این هفت زوج اینه ک اینا دنبال خونه دانشجویین نه مکانی برای اقامت :| و جالب تر این که اینا همش صوریه برای گرفتن خونه )

و کلیت داستان از اینجا شروع میشه ..   نویسنده که انگار تازه کلید داستان اومده دستش و با خوندن هر صفحه میبینید کلا داستان بیشتر به سمت مسائل سانسوری جلو میره ..

اینجاست که ادم باید بابت دادن این ایده به یه سری نویسنده(نما) برای نوشتن داستان های مضحک ، تشکر کنه :) :| !

(باور کنید منظور ما از مسائل سانسوری مسائل روز مره یا حتی منظورمون صرفا اشاره نویسنده به این مسائل نیست ، داریم نویسنده هایی که خیلی عالی و دلنشین و بدون استفاده از جزئیات این صحنه ها رو خلق کردند. کار به جایی رسیده که کلیت داستان سرشار از این مورد ها هست ، که واقعا ادم نمیدونه این رمانه داره میخونه یا صرفا +۱۸ :| )

آمار هایی که تا امروز از رمان فوریو داشتیم ، با قاطعیت میتونم بگم بیش از ۶۰ درصد مخاطب های رمان های اینترنتی سنشون بین ۱۵ تا ۲۰ هست .. واقعا یه دختر یا پسر ۱۵ ۱۶ ساله بعد از خوندن چنین داستان هایی که خیلی ساده با مسائل دوست پسر ، دوست دختری یا مسائل جنسی برخورد شده ، هیچ تازگی نداره براش؟ واقعا نویسنده های عزیز فکر نمیکنن در عواقبی که خوندن این رمان ها برای یه دختر یا پسر ۱۵ ۱۶ ساله داره ، مسئولن ؟

منظور ما از مسئولیت ، مسئولیت مذهبی یا امثالش نیست ، منظور ما بُعد احتماعی این تاثیراته.. واقعا طرز فکر یک دختر ۱۵ ۱۶ ساله بعد از خوندن چنین مطالبی چقدر ممکنه تغییر بکنه و توی رفتار ها و تصمیماتی که ممکنه در آینده بگیره تاثیر بزاره؟

اگه دنبال رمان عاشقانه هستید ، مطمئن باشید رمان عاشقانه ای که ممکنه سانسور بشه ، فاکتور های لازم رو برای رمان عاشقانه بودن رو نداره . بزودی قسمت معرفی و نقد رمان های ایرانی زیبا رو در رمان فوریو ایجاد میکنم تا هدفمندانه تر رمان های دلخواهتون رو پیدا کنید .

امیدوارم با خوندن این مقاله نویسنده نماهای عزیزمون یکم به خودشون بیان و آگاه باشن از اینکه در چه جهتی دارن گام بر می دارن!

بیایید #فرهنگ_سازی کنیم !

 ،  ،  ،  ،  ،  ،  ،  ، 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی